onsdag 12 maj 2010

I assure you!

Det finns hopp trots allt. Visst, vår byggentreprenör har hoppat av eller fått sparken. Det blir nog en definitionsfråga vad det lider...
Men vårt arbete inomhus går över förväntan. Jag menar.. hur många har putsat en nymurad tegelvägg i sina liv? Först har hon murat väggen genom att med egenblandad (sand+cement+kalk+vatten) (jasså finns det färdigt att köpa?) cement sammanfoga ungefär 250 st tegelstegar.. Sen träget smetat ett jämt lager av, samma ingredienser men med en annan blandning, puts. Hur många har gjort det sa jag? Jag vet en... mi companione Martina... the best..(and the only one for the moment) I assure you!

3 kommentarer:

  1. ...och jag som trodde att jag slet häcken av mig här hemma...kommer detta meddelande fram till er?

    Mvh
    Mats

    SvaraRadera
  2. ...ja det ser ut att göra..kul!

    SvaraRadera
  3. Hej, jo nog kommer det fram alltid.

    SvaraRadera