torsdag 19 augusti 2010


Jag tänkte skriva om vår granne "Gollum" men jag ändrade mig. Jag hade bestämt mig för att inte ödsla mer av min energi på den tragiska figuren. Men har man sagt A får man säga B antar jag så här kommer den lilla berättelsen.. För första och sista gången.. sedan raderadas han ut ur mitt minne...
Gollum, som vi kallar honom, bor granne med oss och har utsett sig själv till traktens polis och ordningsman. Vi fick för ungefär en vecka sedan veta att Gollum polisanmält oss och vårt byggprojekt för en massa brister. Brevet va enligt polisen 5 sidor långt så det var inte bara den bristfälliga byggnadsställningen, brist på erforderliga tillstånd, utnyttjande av svart arbetskraft mm mm som han hade att klaga på. Säga vad man vill men det är inget fel på Gollums fantasi. I morse blev vi väckta av att 2 i uniform klädda Carabinieri med pistoler i hölster hälsade på. Ja så heter polisen här.. Dom inspekterade arbetsplatsen, förhörde samtliga (4) byggnadsarbetare och bläddrade i den tjocka luntan av tillstånd utan att hitta nåt att klaga på... För Martina och mig var det ingen överaskning. Vi har varit noga med att följa alla regler... och då menar jag ALLA regler...
För Gollum var det dock ett bakslag.. Vem ska tro på honom nu? Från och med nu inte ett ord till om den lilla råttan...

1 kommentar:

  1. Bittra människor som öser skit om sin omgivning finns tyvärr överallt! Nu kan han ta sig därbak!

    SvaraRadera