torsdag 12 augusti 2010

Falkmannen




Idag överraskade min kära flickvän mig genom att bjuda mig på lunch på en av mina favoritrestauranger. Hon tyckte väl att jag behövde muntras upp och ville göra mig lite glad, för glad blir man om man äter på Trattoria Castello, glad och mätt.. Maten serveras av Elsa som ALLTID är klädd i svart och har ett sett att röra sig mellan borden och att prata med gästerna att bara det är värt pengarna. Maten lagas i köket av Elsas mamma Annetta. 3 förrätter, 3 huvudrätter och 3 efterrätter finns att välja mellan. En av stammisarna på Castello är Falkmannen (det är han på bilden, smygfotograferad). En liten man med dasslock till händer som alltid sitter på samma plats och gömmer plånboken i fönstret bakom gardinen tills det är dags att betala. Vi kallar honom Falkmannen för att det sägs att han har haft tama falkar som han släppt och som nu svävar över bergen i Casario. Det sägs också att han fångar katter och säljer som tigermat till kringresande cirkusar... Det är nog inte sant men sant är att man dagligen ser falkar som svävar över Casario...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar