tisdag 1 juni 2010

Elisabeths wall





Visst är internet fantastiskt. För några veckor sen satt Martina och jag och grubblade hur vi skulle inreda vårt badrum. Till slut bestämde vi oss för att använda en livlina och kontakta Martinas väninna Elisabeth i Berlin som är inredningsarkitekt. Några mått och ritningar skickades åt hennes håll och vips, någon vecka senare hade vi skisser på hur det skulle tänkas se ut. Jag måste erkänna att jag är helt såld på hennes idé och genast bara måste börja bygga. All gammal puts från tak och väggar är nerbilad och bortforslad. Golvet uppbilat. Väggen, "Elisabeths wall" som avdelar dusch, toalett och badkar är murad. Nu återstår bara att sätta putsnät på väggarna, dra vatten och avlopp, lite belysning, putsa, lägga rör för golvvärme, gjuta golv, vänta i 4 veckor, lägga klinkers, kakla och måla, montera toalett och badkar och några andra smärre detaljer...

Sen... seeeen... ska jag tända en brasa i öppna spisen, tappa upp ett bad och lägga mig och njuta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar