fredag 8 juli 2011

Solpaneler





I morgon kommer Martina tillbaka. Jag hämtar henne på tågstationen i Ceva 25 kilometer eller så härifrån. Jag är ganska säker på att hon, efter att ha kelat med katterna lite, ger sig upp på taket för att inspektera solpanelerna. Efter att ha legat i kastanjehuset ett år sitter dom äntligen där. Ja ok.. det är inte helt klart för driftsättning. Vakuumrören är inte isatta ännu, men det kan man inte göra förens systemet är vätskefyllt annars börjar det väl koka kan jag tänka mig.
Nästan klart är det i alla fall och i det här landet får man ofta nöja sig med NÄSTAN.
Jag har nästan haft ADSL nu i tre veckor.. det betyder att jag har en teleledning klar att använda men har inte fått något modem så jag kan ansluta mig.. Vi får hoppas att modemet dyker upp innan det är dags att vända hemåt...
Människor går förbi huset och stannar till och frågar: Är ni nästan klara? Ibland svarar jag, nej det är massor av jobb kvar och då ser dom bekymrade ut. Svarar jag i stället, ja det är NÄSTAN klart, ler dom och går nöjt vidare...

Slänger in en bild på fördelaren för golvvärmen också...

...och vad jag hitta på till middag i morgon dagen till ära? Jag köpte en melon och prossiotto på marknaden... lite mozzarella med basilika från landet till det och förrätten är klar.. får sova på saken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar