tisdag 31 juli 2012

Katt på hett tegeltak

Vad är det med katter och tak? Varför vill katter bara högre upp och om det går ännu högre upp? Hemma i Stockholm nöjer sig Blondie med att sitta uppe på nån garderob men här ska hon plötsligt upp och balansera på tegelpannorna. Konstigt också hur anpassningsbara dom är. I Stockholm är dom innekatter och här här är det väckning i soluppgången (ja dom väcker oss alltså) och sen ut och jaga ödlor, gräshoppor, fjärillar, andra katter tills solen går ner... Och ja, dom anpassar sig lika bra åt andra hållet. När vi kommer till Stockholm vet dom att "semestern" är slut. Dom är kloka dom små liven... På tal om det.. hålet i fasaden som Martina beskymrade sig för igår är nästan lagat. Det blir så av nån konstig anledning. Man tänker att idag ska jag fixa till hålet för balkongdörren i entrén och vips har man rivit en halv vägg och står med rivningsmassor upp till knäna. Ibland önskar jag mig ett trähus där man bara kan spika dit en regel där man vill ha den... nej förresten sten och stål känns mer på riktigt.. det här huset har stått här i nästan 200-år och vi tänker se till att det står lika länge till... I morgon bitti ska jag åka till Ikea i Turin och handla några grejer men det är mest ett svepskäl för att få hämta Ursula vid flygplatsen. Jag vet det redan.. hon kommer va en vitamininjektion som varar till september...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar