fredag 15 juni 2012

Skogens konung

Det blir gott om svamp i år. Jag får erkänna att vi inte har varit och plockat själva ännu men jag har sett grannar komma tillbaka från skogen med korgar och nöjda leenden och igår kom vår vän Silvia förbi med en hel massa Karl Johan... Det är det som gäller här.. Karljohansvamp.. allt annat ratas...Vi har inte sett så mycket annat heller föresten men det bästa är ju gott nog... Vi köpte en forell på marknaden i morse (fredag=marknad) så ikväll blir det stekt forell med bondbönor och karljohansvamp Jag har också glädjande nyheter angående byggets framskridande. Just nu när jag har tagit en liten rast från ett litet trappbygge och skriver det här hör jag murarslevar som slätar till det sista lagret av puts i det som ska bli vår nya bostad om 3 veckor... En lägenhet ska bli klar i huset då är det tänkt.. Tro det den som vill!

3 kommentarer:

  1. Jag är DJUPT imponerad över det ni gör!!! :o))
    Svarta kissen....e´ de´ er katt som ni tar med ner?
    Ha de´ gott!
    Pia A i Västervik

    SvaraRadera
  2. Hej Pia! Ja svarta kissen och hennes syster tar vi med oss... Förvånande hur lätt katter kan anpassa sig!

    SvaraRadera
  3. .......imponerad över att dom fixar resan....mina 2 kräks kaskader & vi åker bara 3 mil till vårat "paradis".... :o)) :o))
    Kramen Pia

    SvaraRadera