onsdag 27 juni 2012

Gipstak

Jag måste säga att jag beundrar dom som kan gipsa ett tak. Jag har ägnat halva dan åt att sätta gipstak i det lilla duschrummet och jag kan erkänna att jag var redo att ge upp ett antal gånger. Rummet är litet, trångt, varmt. Väggarna är inte i vinkel. Gipsskivorna är svintunga! Martina har suttit i konferens hela dan så där fanns ingen hjälp att hämta. Men skam den som ger sig. Efter många bära in och lyfta upp, fan det passar inte, ta ner och skära till lite och så bära in och lyfta upp igen så hamnade till sist skivorna på plats. Lite gipsbruk, några remsor glasfiber och 2 lager finitura senare så kan man tro att värsta proffset har varit framme. I morgon kan det målas och sen kan man bocka av ”sänka taket i duschen” från listan. I morgon efter att ha målat ska jag dra färdigt elen och förhoppningsvis fått några lampor att lysa ska jag börja snickra på en form att gjuta köksbänken i. Fredagen har jag vikt åt att städa för då ska ”allt” vara färdigt när Mr X dyker upp med kakel-kniven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar