torsdag 23 augusti 2012

Trädgården

Det har varit varm den senaste tiden. Termometern har visat över 35C vissa dagar. De som ska göras utomhus som att rensa ogräs i landen, vattna mm gör man på morgonen eller efter 7 på kvällen när solen inte är så stark. Det är omöjligt att vara ute i solen nån längre tid mitt på dan så man förstår att många tar siesta här. Efter lunch, lunchen är klockan 12 och då blir det tyst i byn, stannar man inne och tar det lite lugnt några timmar. Jag har väl inte anpassat mig helt till det men på andra sidan jobbar jag ju inomhus och stör ingen. Jag brukar undvika att använda bilhammare, vinkelslip eller andra bullriga maskiner till efter 2 så granngubben kan ta en lur i fred. Några som definitivt gillar solen är grönsakerna.. den senaste veckan har det exploderat i trädgårdslanden och jag har njutit av solvarma tomater... snart kommer annat gott! ...och äggen fick jag av grannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar