fredag 31 augusti 2012

Sent ska syndaren vakna!

Det här va det vi föll för en gång för länge sen när vi gick runt med mäklaren och tittade på huset. -Här kanske det kan bli ett litet sovrum, sa jag. -Ja det kan det bli sa Martina. Fast vi måste städa lite... och måla... och byta fönster... och ta bort all gammal puts och slänga på ny.. och förstärka bjälklaget.. och byta tak förstås... sen kan vi ha det som ett litet sovrum! Nä allt det sa hon inte riktigt... Hade hon sagt det kanske vi hade nöjd oss med att bara titta men vi hade båda redan bestämt oss antar jag och valde att bortse från några små detaljer. I måndags efter lunch stannade lastbilen full med grejer och 3 man lastade raskt av allt. Bara 3 dagar försent och utan förvarning så det var ju tur att jag va hemma... vart skulle jag annars va i och för sig? Sedan dess har det byggts ställning, sprutats puts, bärts hinkar fram och tillbaka och nu.. fredag kväll den 31 augusti sitter jag och funderar på om jag inte ska ta och flytta sängen och ringa Martina och säga: -Du, det blev ett fint litet sovrum! En dusch/toa har vi också hunnit med... och så rummenas rum... rummet som får granntanten att gå i spinn... Atrio... 5 meters takhöjd.. en gång i tiden en mörk tobaksaffär.. idag.. ja se själva!

1 kommentar: