måndag 27 augusti 2012

Har du hört den förrut?

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Jag slet förra veckan med att iordningställa entrén.. nya dörrhål.. väggarna grovputsade.. gamla balkar togs bort.. allt för att "finputsarna" som var inbokade i fredags skulle få det så smidigt så möjligt... jag gick upp halv 7 i fredags och plockade ur rummen (det är 3 rum som ska putsas.. en entré, ett litet sovrum och en dusch/toa) och täckte golven. Manegen var krattad med andra ord... Jag tror att ni kan gissa fortsättningen? Det värsta är ändå inte att dom inte kom utan det är att dom inte svarar varken på telefon eller sms.. om dom fick annat att göra kunde jag va flexibel och vänta några dar men det kräver ju nån slags kommunikation... det ordet verkar inte finnas på italienska tyvärr.. Nu är det måndag lunch och jag har inte hört ett ljud.. visst dom hör säkert av sig så småningom och berättar att dom legat för döden och varken kunde ringa eller skicka sms men nu är jag sur och vet ärligt talat inte om jag kommer acceptera fler trafikolyckor, hjärtinfarker, influensor, armbrott, njurstenar och allt vad dom råkar ut för.. på andra sidan vill vi gärna få det gjort och leta efter en annan entreprör tar tid och lär inte ske på de knappa 2 veckor som återstår innan hemfärd.. Får man svära? Tack! Faaan!! För att komma vidare har jag snickrat på en form till trappan mellan köket och vardagsrummet. Den är lite trixig för den står i hörnet där en rökkanal från källaren ska passera... dessutom ska rör för golvvärme och rör till en vattenmantlad vedkamin fram på just det stället. Som tur var fick jag hjälp av mästerkatten Blondie som tycks kunna det mesta. Hon tröttnade i och för sig ganska snabbt och la sig i en kartong för att sova.. eller för att övervaka kanske.. hon kisade säkert ibland och skulle sagt till om något inte blivit riktigt bra.. men bra blev det och nu ska formen armeras i eftermiddag och så ska jag beställa sand och cement till i morgon så jag kan gjuta.. ca 300 liter betong kommer det gå åt om jag räknat rätt.. en stadig trappa med andra ord...

1 kommentar:

  1. Jag hann knappt trycka på publicera-knappen förens en lastbil stannade utanför och 3 raska hanverkare började bygga en ställning. Chefen vågade sig inte hit så jag får vänta med gnället. Det viktiga är att vi är på gång!!

    SvaraRadera