fredag 24 juni 2011

Marknad i Garessio







På fredagar är det marknad i Garessio som är vår närmaste lilla stad.
Efter att ha blivit väckt allt för tidigt av 2 morgonpigga katter som ville ut begav jag mig ner längs den slingriga vägen till Garessio nere i dalen. På inköpslistan stod det bland annat sallad att plantera, bladpersilja, nån annan kryddplanta, kyckling (inte levande utan död och grillad) ,bröd, vin och diverse grönsaker.. en bit ost slank också ner i shoppingpåsen... kunde inte motstå en stor bit Grana Piemonte att avnjuta till ett glas rött i kväll.. midsommarafton som det är...

Väl hemma kom salladen, persiljan och oreganoplantan snabbt i jorden och jag fortsatte mina bestyr i lägenheten.. blandade grovputs... bar upp för trappan... på med putsen osv..

Nu på kvällspromenaden har Mimmi inspekterat den växande kryddträdgården.. Blondie va mest intresserad av hur vindruvorna verkar ta sig... daddys girl..

Föresten va det cat fight i morse... Mimmi VS svamptantens katt 1-0... första ronden till Mimmi alltså som jagade hem den andre... fighten är dock inte över är jag rädd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar