torsdag 23 juni 2011

Kapitel 2





Er väntan är över!
På allmän begäran återupptar vi härmed rapporteringen från vårt lilla husprojekt.. För den som inte orkar läsa alla inlägg från förra året så kan jag kort säga att efter mycket om och men så fick vi ett nytt tak och nya fina fönster från Sverige insatta. I år har vi sänkt ambitionsnivån något och siktar på att få EN lägenhet fullt färdig innan vi beger oss hemåt igen. Lägenheten består av ett stort sov- vardagsrum, ett kök samt en toalett/dusch. Totalt kanske 30 kvm.. resten av huset tar vi nästa gång...

Som sagt, det här blir lite av en dagbok för oss till nära och kära och andra intresserade...

Here we go:

Ensam är stark? Jag körde Martina till tåget igår. Efter bara några dar här var det dags för henne att fortsätta att rädda världen... möten i Amsterdam, Bryssel och Almedalen väntar... nästan 3 veckor ska jag klara mig utan henne.. det blir en prövning det också!

Vi hann med en del på dom få dagar som hon var här. Vi köpte en betongblandare (how can you live with out one), vi målade ett källargolv, vi var hos bygghandlerskan och beställde cement, sand, kalk, träreglar mm,

Idag har jag mest legat i hängmattan och klappat katterna... :-) Nej martina jag skojar.. jag har sågat grenar i fikonträdet, förberett för internetanslutningen (borrat genom 60cm tjocka stenväggar och lagt rör) och sen har jag börjat lite med elinstallationen i lägenheten... skönt att göra nåt man kan! :-)

Nu har jag precis svalkat mig med en kall på balkongen... skäggtrimmern glömdes kvar i Stockholm btw...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar