måndag 27 juni 2011

ADSL




Om man flyttar till en liten by på landet så kan man såklart inte räkna med att nån vidarevärst internetanslutning. Idag har vi en liten "sticka" som ironiskt nog heter FastWeb. Den är allt annat än Fast kan jag intyga. Jag hinner gå och koka potatis medans en bild laddas upp här så fatta vilket besvär det ligger bakom! Nu är det tänkt att bli ändring på det. När Martina kommer tillbaka om någon vecka ska hon sitta här och jobba är det meningen och hon behöver komunisera med omvärlden... helst via Skype...
Vi hoppas att lösningen på problemet stavas ADSL. Vi har i alla fall beställt en anslutning och idag kom 2 raska gossar klättrande i telefonstolparna med en kabel efter sig. Tyvärr hade dom inget modem med sig så vi får fortsätta med World Wide Wait ett tag till...

En helt annan sak... jag håller på att grovputsa det stora rummet i lägenheten vi tänkt att få färdig i sommar. Väggarna består att natursten och min lilla fråga är om man ska låta en eller två stenar synas? Jag tror jag redan vet Martinas åsikt och hon har veto i den här frågan.. Jag vänkte bara att man kunde visa vad väggen är gjord av på ett par ställen... det är svårt att få en bra bild på hur jag har tänkt mig... ungefär mitt i bilden sitter stenen som jag tänkte skulle va synlig... lite högre upp till vänster sitter en "nyckel" den tänkte jag också skulle vara synlig... rengjord och målad... vad säger ni? synlig eller putsa över? Martina?

Sitter ute nu och har lagt en bit fläskfilé på grillen... har öppnat en flaska Barbera... men det är ju måndag säger nån! Jaha... vem har bestämt det?

1 kommentar:

  1. vad duktig du är du har ju hunnit med mycket under de dagarna jag har varit borta..

    SvaraRadera