torsdag 20 juni 2013

Torsdag

Efter några dagar här så börjar vi komma in i lunken, både katterna och jag. Det är väckning tidigt tidigt för lite mat och sen vill man ut och smyga. Jag går och lägger mig en stund igen innan det är dags för morgonkaffet. Igår skjutsade jag Martina till tåget i Ceva och innan dess han vi med att handla plantor på marknaden och en lunch hos "Jägaren". 16 tomatplantor, 30-nånting salladsplantor, 2 slang-gurka och en zucchini fick vi med oss som nu sitter i jorden tillsammans med lite hästgödsel.. en massa frön har vi också sått.. mer sallad.. rädisor.. morot.. majs.. pumpa.. ärtor och bönor.. mycket att se fram emot! Även husbygget går framåt. Jag har målat klart i lilla sovrummet. Satt eluttag och ströbrytare och även gjutit en liten lampa i betong. Nu ska det bara sättas klinker så är rummet klart. Lampan är väl mer en prototyp kanske men eftersom det är svårt att ha någon vettig belysning i valvtaken så får man hitta på något annat.. får se hur det ser ut ikväll när det blir mörkt.. Rita, grannen, förser oss som vanligt med en massa godsaker, sallad, ägg.. och för en stund sedan kom hon med den här lilla korgen med jordgubbar och körsbär.. sämre kan man ha det.. glad midsommar alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar